Dall-Ferslev Idrætsforening

Kvinder
Mænd

Minisport
Minisport er for børn i alderen 2-5 år. Vi tilbyder børnene at deltage i 45 minutters hygge, sammen med andre børn og forældre, hvor fokus er på leg og motorik.

Instruktør: Anders Bisgaard

Hjælpeinstruktør: Julie Bisgaard

Hjælpeinstruktør: Amalie Rovsing

16.45-17.30

Træningssted: Ferslev Hallen

Minisport er for børn i alderen 2 – 5 år, det forventes, at forældrene deltager aktivt i træningstimen.

Springgymnastik 1. til 4. klasse
På dette hold leger vi os til læring. Det vigtigste er, at børnene har det sjovt med at bevæge sig og bliver udfordret på netop det niveau de har. Vi arbejder bl.a. med styrke, balance, motorik, koordination og kondition. Alt sammen vigtige elementer for at blive en god springgymnast.

Holdet vil have fokus på at træne grundlæggende spring på både måtte og trampolin. Vi vil arbejde med grundlæggende måttespring, såsom håndspring og rotationer (både forlæns og baglæns) samt tryghedsskabende spring i trampolinen.

Alle kan være med uanset niveau.

Instruktør: Michaela Holst

Hjælpeinstruktør: Amalie Rovsing

Hjælpeinstruktør: Nanna B Ravn

Hjælpeinstruktør: Alma M Dahl

15.45-17.00

Stram op

Stram op  er en effektiv og sjov time med fokus på at træne kroppens store muskelgrupper så som ben, baller, ryg, mave og arme samt forbedre din udholdenhed.

Stram op er nemme øvelser med høj intensitet.

Der bruges forskellige remedier som stepbænke, håndvægte og elastikker, men ofte laves der også øvelser med egen kropsvægt. Holdet er kun for kvinder.

Instruktør: Pia Skov Mortensen

Træningssted: Ferslev Hallen

Holdene består af en blanding af yngre og lidt modne, humørfyldte kvinder.

Crossdance for kvinder

Er du vild med at danse og på samme tid få styrket kroppen, så skulle du prøve CrossdanceTM

På en time kommer vi igennem modulerne:

Dance – koreografierne er lette at gå til, så du behøver ikke kunne en masse dansetrin

Bodytoning – styrke af de store muskelgrupper både med og uden redskaber

Cardio – høj intensitet, pulsen op og sved på panden

Balance – fokus på holdning og kropsbevidsthed

Sæt gang i endorfinerne – træning med sved på panden og smil på læben

Instruktør: Birgitte Rasmussen

Træningssted: Ferslev Hallen

Holdene består af en blanding af yngre og lidt modne humørfyldte kvinder.

Hatha Yoga

Hatha Yoga træning er for dig, der ønsker at forbedre din smidighed, styrke, balance og kropsbevidsthed. De klassiske yogastillinger gennemgås i et roligt tempo. Timen starter med blid yoga og afspænding. Herefter forsætter træningen med kroppens store muskelgrupper, som giver varme i kroppen og stimulerer kredsløbet. Kropsvarmen bruges til at gå dybere ind i de forskellige yogastillinger. Træningen afsluttes med afspænding/meditation

Målet med timen er at styrke kroppen samt at løsne spændinger.

Hatha Yoga giver dig ro i sindet og velvære i kroppen.

Alle kan deltage. En træningstime varer 50 min.

Instruktør: Pia Skov Mortensen

Træningssted: Ferslev Skole, Alrum C (indgang ved busstoppested)

17.30-18.20

Step & styrke

Kom og prøv vores nye hold “Step & styrke”

Den første del af timen bruges på at opbygge en lille stepserie på stepbænken og efter denne cardio steptræning bruger vi sidste del af timen på styrkeøvelser for kroppen. En perfekt time for dig som gerne vil kombinere konditionstræning med lettere styrketræning. En god allround træning 🙂 hvor alle kan deltage.

Instruktør: Birgitte Rasmussen

19.30-20.30

“Kun for mænd”
Rigtige mænd i alle aldre har nu muligheden for sjov og sund motion, hvor du får mulighed for at få rørt hele kroppen.
Timen vil bl.a. indeholde forskellige boldspil (f.eks. volley, basket, hockey) samt opvarmning, styrketræning, konditionslege og udstrækning.
Programmet er tilrettelagt for RIGTIGE mænd.

Instruktør: Hanne Petersen

Træningssted: Ferslev Hallen.

Holdene består af en flok rigtige mænd, med “store” ambitioner. Hvor træning foregår i højt humør og med sved på panden.

17.30-18.30

YOGA

Rigtige mænd går til Yoga

Lær at dyrke yoga på hold kun for mænd. Vi træner i højt tempo, og arbejder med styrke.  Du vil få sved på panden og stramme muskler, når vi laver yogaøvelserne i et jævnt tempo. Yoga er et effektiv redskab til at undgå stress og er med til at give dig mere energi i din hverdag.

Du vil blive guidet igennem øvelserne og stillingerne kan tilpasses, så de passer til dig – også selvom du har lidt stive stænger ;))

Instruktør: Hanne Petersen

Træningssted

Ferslev Skole, Alrum C.